Thursday, October 17, 2013

BERBELAS TAHUN JADI IBU TUNGGAL

Aku terpanggil untuk menulis tajuk ni bila terbaca kisah ibu tunggal yang meninggal tergelincir ketika mencuci bangunan.aku bab2 ibu tunggal ni memang sensitif sangat maklum lah berbelas tahun jadi ibu tunggal aku feel her suffering,struggling and her loneliness.kalau korang tanya ngape tak nak kawin? banyak la sebabnya  ni aku senaraikan:

1.setiap kali jumpa lelaki aku suka membezakan ngan bekas laki aku dulu baik dari segi percakapan sampai le cara dia memanggil nama aku.....penyudahnya tak de yang sesuai...sampai ketua ......la

2.beside my outgoing and bubbly personality i'm very firm and outspoken (bab ni banyak lelaki takut.......some men are really surprise by this,some can't even take it so? again...putus

3.I'm very attached to my children whatever free time i had is for them,kawan aku cakap "ko ni sentiasa bawa mangkuk tingkat' mangkuk tingkat ke ,mangkuk tandas ke aku tak kisah janji anak aku sentiasa ada depan aku.akhirnya men pun bosan.......

   dah la malas aku nak senaraikan lagi kang marah lelaki kat luar sana banyak songel macam la lawa....


haah jangan selalu menung mnengenangkan nasib diri

 tapi ya la kita ni tak bolih menagisi takdir bukannya kita mintak jadi ibu tunggal ya dak? semua wanita inginkan kebahgiaan.perkahwinan yang berkekalan tapi kalu dah jodoh takat tu lepas penat berusaha tapi tak de perubahan selepas berbelas-belas tahun menderita baik ja berpisah....ada juga kawan aku yang masih bersama walaupun kena sepak terajang bila minta cerai.suami tak pernah keja dari belum ada anak sampai lah anak2 dah besar pada hal bukannya tak berpelajaran executive beb....kawan aku ni tapi pakaian tukang bancuh teh kat office dia tu lagi klas habis duit tak cukup tiap2 bulan mana nak bayar rumah,kete,anak2 sekolah hiss.....tak sanggup.....setiap kali jumapa aku complen tak habis2 pasal laki  sampai  ada ketika  malas aku nak dengar dah berbelas tahun dengar benda yang sama.....

tapi kes aku ni lain sikit bekas suami aku dulu memang baik.terlalu baik sampai kehari ni aku masih mengingatinya habis tu kalu dah baik ngape berpisah? mesti korang tanya kan? haaah tak pe harini kita cerita bab ibu tunggal di entry lain kita cite bab kenapa aku berpisah tak nak nagis malam ni. malam ni aku ingin memberi motivasi pada kawan2 aku yang ramai jadi ibu tunggal tu.

Tapi pelik agaknya bila dah lama sangat hidup dengan anak2 tanpa suami bila dah ada suami rasa ntah la....tak tau nak cakap seronok pun tidak nak kata tak seronok pun tidak.....biasa2 aja..
ini saat yang paling saya suka bersama-sama keluarga

lepak2 ngan budak2 muda ni kekadang bagus jugak diorg ni banyak idea...ann and yaso i miss u both

kemungkinan saya ni terlalu berdikari kut haah ini yang selalu saya buat yang nmembuatkan saya selalu ceria
saya memang suka memasak untuk keluarga
suka habiskan masa dengan kekawan tak kirala yang bujang ke atau yang anaknya ramai macam kawan saya eza ni tapi eza ni bukan ibu tunggal she's happily marrried

saya suka berkawan tak kira bangsa..India, china, serani dengan cara ni saya dapat menguasa bahasa inggeris

saya selalu ceria dan aktif



ini yang akan saya buat ditengah malam sunyi kalau saya tak de tempat untuk mengadu saya tak mengadu kat FB,blog,tweeter ke,instagramke cuma pada yang satu

No comments:

Post a Comment