Thursday, September 26, 2013

KAWAN ANAK SAYA TERJUN BANGUNAN HARI INI NAK BUNUH DIRI

Sedih,terkejut,marah bermacam2 perasaan saya bila jiran baik saya menelapon menangis2 menjerit memanggil saya anaknya dah terjun nak bunuh diri dari tingkat 5.walaupun dia berbangsa india tapi kami sekeluarga rapat dengan nya.baru lepas habis sekolah.cantik,tinggi bercita-cita nak jadi pramugari.hayatnya panjang dia tak mati tapi mukanya habis pecah,hidung patah,gigi semua patah,mata sebelah kiri pechah kedua2 kakinya patah hai.....tak sanggup lagi aku nak menceritakan lagi......

baru pagi tu dia menyapa saya kat lift tanya mana kakak adik?
"auntie anak2 auntie mana?'
'auntie dah hantar pergi sekolah'
ELEEZA NGAN KAWAN2 DIA YANG TERDIRI DARI BERBAGAI KAUM
"auntie your daughter was so bless with a mother like u"
"eh,eh tak juga mala auntie nampak baik tapi sebenar nya auntie garang"
(tapi saya tau sebenarnya mak bapak dia suka pukul dia kalau dia keluar dengan kawan2 berFB pun tak bolih cakap ngan lelaki pun tak bolih..... saya dulupun tak macam tu)

budak2 remaja sekarang ni bukan macam kita dulu2, tak bolih itu, tak bolih ini,sekarang zaman internate kita pun kena jadi googles kena sentiasa tau pergerakan nya tapi jangan sesekali memukul,ini membuat mereka memberontak.saya ni pun bukan nya pakar sangat dalam mendidik anak remaja ni tapi alhamd'lah saya cuba menjadi ibu,kawan,kadang2 cikgu councellor anak2 saya.tapi kadang2 ada jugak perbuatan diaorg ni yang menguris perasaan saya tapi saya cuba memberi ruang untuk mereka berfikir sendiri.




saya benarkan anak2 saya keluar ngan kawan2 dia tapi saya pastikan saya kenal kawan2 anak saya.


anak2 jugak saya pastikan rapat dengan nenek,mak sedara,cousin2 dia lah,jadi kalau dia segan bercerita ngan saya dia mungkin bercerita ngan mak sedara dia,cousin dia tapi masaalahnya ada yang suka bercerita ngan boyfriend ape paedahnya bukanya dia paham menambah masaalah adalah


MENJADI KAWAN YANG CERIA KADANG2 JA TAPI KLU TAK STUDY SAYA JADI SINGA BETINA PULAK.....

pegi dan balik saya yang ambik tak de chan nak ngelat2.menjaga anak2 remaja ni macam bermain layang2 kita lepaskan tali biar dia pergi sejauh2 nya tapi talinya tetap kita pegang erat agar layang2 tak terlepas tak gitu?

No comments:

Post a Comment